phone.png
عناوین اخبار اس ام اس

نقش ارسال اس ام اس تبلیغاتی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا



همنا- موسسه بازاریابی پیامک Limbo اخیرا گزارشی در مورد تاثیر تبلیغات انتخاباتی از طریق پیامک بر روی اذهان و آرای مردم آمریکا منتشر کرده است.
به گزارش آژانس خبري تلفن همراه (همنا)، این موسسه در ژانویه 2008 طی دو قرارداد جداگانه، حدود یک میلیون پیامک برای مبارزات انتخاباتی هیلاری کلینتون و باراک اوباما، دو نامزد دموکرات شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ارسال کرد.
نتایج حاصله نشان می‌دهد که تبلیغات مبتنی بر پیامک، ابزار قدرتمندی برای جلب توجه مشترکان تلفن همراه است.
پیامک‌های ارسال شده توسط Limbo در 53 درصد مخاطبان خود آگاهی ایجاد کردند و باعث تغییر نظر 28 درصد آنها نیز شده‌اند که این میزان در مقام مقایسه بیشتر از میزان تاثیر رسانه‌های سنتی است.
در این میان، شش درصد افرادی که برایشان پیامک ارسال شده بود، اعلام کرده بودند که تبلیغات مبتنی بر پیامک، نظر آنها را به طور کامل عوض کرده است.
بیشترین این افراد را نیز مردان (هفت درصد)، افراد بالای 35 سال (هفت درصد) و آفریقایی آمریکایی‌ها (9 درصد) تشکیل می‌دهند. 22 درصد افراد نیز اعلام کردند که این تبلیغات تا حدودی نظرات را عوض کرده است.
14 درصد این افراد اعلام کردند که نظرشان نسبت به کاندیدای موضوع تبلیغات مثبت شده است و تنها چهار درصد نظرشان نسبت به کاندیدای مورد بحث منفی شده است.
این آمار به طور کل نشان می‌دهد که این تبلیغات، 10 درصد در مثبت کردن آرای مردم نسبت به یک کاندیدای خاص موفق بوده است. دید مردم نسبت به باراک اوباما با 16 درصد بهبودی آرای مردم، بیشترین استفاده از این گونه تبلیغات را برده است.
تبلیغات مبتنی بر پیامک، گذشته از تغییر آرای مردم باعث شکل گرفتن تعاملات بیشتر بین مردم و کاندیداها شده است.
آمار ذیل نشان دهنده این موضوع است كه 37 درصد پس از تبلیغات پیامکی، توجه بیشتری به اخبار پیرامون کاندیدای مورد نظر کردند؛ 12 درصد توجه بیشتری به مبارزات انتخاباتی آن کاندیدا نشان دادند؛ 7 درصد از وب سایت آن کاندیدا بازدید کردند و 24 درصد دیگر اعلام کردند که به زودی قصد این کار را دارند؛ 5 درصد از طریق اینترنت موبایل از سایت کاندیدا بازدید کردند و 9 درصد دیگر نیز در آینده نزدیک قصد این کار را دارند.
در این تحقیق همچنین در مورد میزان رضایت افراد از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی کاندیداها سوال شد. 56 درصد این افراد با دریافت پیامک‌های انتخاباتی مشکلی نداشتند، اما 13 درصد ترجیح می‌دادند که این پیامک‌ها را دریافت نكنند. مردها و همچنین افراد بین 25 تا 34 سال نیز اشتیاق بیشتری به دریافت این پیامک‌ها داشتند.

برگرفته از سایت همنا





پیامک آزمایشی
test sms panelمتن+صوت
test sms panel + test sms panel
شماره تلفن همراه خود را برای آزمایش ارسال پیام متنی و صوتی وارد کنید




گتگوی آنلاین